bukan nak femes...tp takoooot!

wah-wah...tetiba je..

"Awk grng, sy tau. ok lh sory mgngu awk. tpi sy tau awk adlh org yg sy maksudkan tpi awk dh tukr no hnpn..xpelh smoga shat dn pnjg umr..walau apepn kte ttp saudra,."
>sms dr henpon cokia..


Salam...

walau berkali2 ..."awak salah orang..." dinyatakan tapi masih berterusan hingga ke pagi ni dari semalam lagi...hohohoho..

ini lah aku maksud kan 'kedatangan' yang ....salah no atau sengaja nak buat onar dalam kebahagian hidup ku...

'delete'.....ingat aku awek hang ka nak ngayat...atau ex-balak korang hahaha...
..pesal plak nak sms nie....kol je lah..kan senang...aku xde masa nk layan...habis citer.!

p/s : bukan nk femes...tapi takooott!!

.


Seolah2 kau paham...

Salam...

Dengan 'makhluk' si nyet2 ni...senang pulak nak berintarksi dalam cara mereka tersendiri,...
seolah2 dia paham akan maksud ku "jangan datang kalu tak diundang"...

Tapi dunia realiti tak sama dengan dunia blog (maya)...kedatangan adalah diperlukan setiap masa...kita sentiasa menjamu sesiapa saja yang sudi..
ada yang suka dan ada juga sebaliknya...itu tak kesah!.

Setiap kedatangan korang ku sambut dengan ucapan jutaan terima kasih...
jauh sekali di sudut hati nak menyamakan kedatangan korang dengan kehadiran makhluk nyet2 ini di laman dapurku..datangnya bermusim...(tanaman mengeluarkan buah..baru nampak batang hidung..!).

p/s: ..alhamdulillah dpt pengajaran dr program 'tanyalah uztas tv9'...musibah itu ada hikmahnya..kena redha atas apa yg berlaku!...
.


Keriang Dot

pokok keriang dot

Buah Keriang Dot..like anggur M'sia...



Buah Keriang Dot.



Artikel mengenai buah keriang dot pernah muncul di salah sebuah akhbar tempatan yang bertajuk ” Buah Keriang Dot yang semakin Pupus”. Jadi, tanpa melengahkan masa, biarlah saya ringkaskan serba sedikit mengenai buah ini. Bagi mereka yang tinggal di kawasan utara tanah air sudah pasti mengenali buah ini. Namun, ramai lagi generasi masa kini tidak lagi mengenali pokok dan buah keriang dot kerana pokok ini semakin sukar diperoleh. Jika dahulu ia mudah didapati di kawasan hutan dan pinggir kampung, kini buah ini semakin lama semakin berkurangan.
Dipercayai, pokok keriang dot hanya berbuah sekali dalam setahun sekitar bulan April hingga Mei dan buahnya akan bertukar menjadi warna hitam apabila benar-benar masak serta meninggalkan kesan berwarna hitam pada lidah apabila dimakan. Buah ini mempunyai rasa sedikit kelat namun manis apabila benar-benar masak dan kaya dengan khasiat daripada segi perubatan.
Apa yang menarik mengenai buah ini ialah gugusan buah keriang yang masak kelihatan sama dengan buah anggur. Dari segi khasiat perubatan, ia membantu mengurangkan kadar gula dalam darah bagi pesakit kencing manis. Selain itu, biji buah keriang dot juga boleh dikeringkan, ditumbuk dan dibancuh dengan air panas untuk diminum.
Bagi sesiapa yang pernah mencubanya, anda pasti mempunyai sesuatu pengalaman untuk dikongsikan…




p/s : baru tadi jiran bagi...isteri dia hamil ..rasanya mengidam kot sama macam kak ipar aku dulu ...



Handphone Ku henpon mu jua....

Tak kesah..nk check, check lah...aku bukan ada skandal pon !!!...henpon cap ayam sentiasa on 24jam..xde masej masuk pon...(kalu ade pon dr maxis suruh topup kredit...hahaha akula tuh..)



...totet..totet..siang malam..bersememmes...mana bini/laki tak jeles...wakaka..pernah berlaku kepada anda?....tapi ini yang berlaku kat kawan hamba..namanya dirahsiakan..bukan sebab nak memburukkan si 'dia'...tapi ini lah akibatnya kalau nak main 'kayu tiga'...cukup setakat tuh!



anda suka?...

aku tak pernah suruh...malah aku nak nasihatkan kawan2 agar jangan memperibadikan barang2 yang ada dengan ahli keluarga terdekat lebih2 lagi pasangan kita...bersifat terbuka, itu lah yang tebaik...aku punya pendapat lah..



Ataupon mugkin korang dah punya syarat2 tertentu tentang hak milik sebelum perkongsian hidup korang dgn pasangan masing2...

"aku merghenyih hang kena diam, hang sengih sorang2 aku pon kena diam"...masing2 buat releks, percaya atas percaya!..cmtu ka?....baguih la tapi jgn simpan dlm hati sudah la...(think positif..laki/bini kita org baik2, takkan nak buat kat kita cmtu..orait!!)



Clearkan betul2 dgn tersayang...adakah kita patut berhubung dgn orang lain pada tgh2 malam...

supaya jangan ada yang salah faham..yang mana ini akan menjadi punca segala kekeruhan!.



p/s : beringat sebelum kena...henpon jgn letak bawah bantal tau!...



.