Jangan kepit !!

....tolong kangkang sikit supaya peredaran udara berlaku dengan sempurna...


Kalau dok berjam2 depan laptop khususnya para 'jantanis' yang berhempas pulas dengan assingment dan sebagainya ...Awas ya !

(untuk masa depan ...sila ubah kondisi anda sebaiknya)





Buat kerja dengan laptop/notebook memang praktikal. Namun, perhatikan penempatan semasa menggunakannya. Sebab, efek laptop memengaruhi kesuburan lelaki.

Lelaki tidak digalakkan memangku laptop (seperti dalam gambar). Haba panas yang dihasilkan laptop akan mengganggu produksi dan kondisi sperma. Dalam jangka panjang, keadaan itu boleh menyebabkan kemandulan.

>''Laptop yang dioperasikan dengan cara dipangku menimbulkan suhu tinggi yang bisa memanaskan daerah scrotum (buah *piip*),'' kata Dr Susanto Suryaatmadja MS SpAnd, specialis andrologi dari RSU dr Soetomo, Surabaya.

''Suhu tinggi tidak hanya dari laptop. Tapi, dari dua paha yang mengepit alat kelamin ketika memangku laptop,'' tambahnya.

''Bisa-bisa, mereka tidak bisa punya anak,'' ucapnya lagi.

p/s : sampai sekarang aku takder laptop..that why .

.



Lelaki Kena Tahu...

Ini orang lelaki kena tahu, kalau tak tahu kena jadi perempuan....Begitulah kira-kiranya.

Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya. Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak
perempuan yang belum berkahwin dan dosa anak lelaki yang belum baligh.
...So, kena amik part sikit hal2 sebegini..termasuk diri yang menaip nih., insyaAllah.

Wokeh! kita tengok situasi yang terjadi kebanyakannya pada masa2 kini..

Berapa banyak anak2 yang tidak tahu membaca Al-Quran. Tidak tahu sembahyang bahkan Fatihah pun tak boleh baca, jauh sekali dari menghafalnya. Masya'Allah ada yang tak tahu menyebut syahadah walaupun dah baligh.

Akibatnya kebanyakan anak2 hari ini terdiri daripada mereka yang hanya pandai
berpoya2, pandai menyakitkan hati dan meracuni jiwa serta menderhakai
kepada orang2 tuanya. Akhirnya bila sampai tahap, mereka akan menjadi anak
yang liar. Ibu bapa seolah2 memelihara anak2 haiwan (...kasar sikit kalu itu terkena kat batang hidung sendiri , maaf kan aku!) sama seperti anak
rimau, kucing atau ayam. Betapa tidak haiwan tak sembahyang samalah seperti
anak2 itu. Bahkan haiwan lebih baik sebab tidak diberikan akal. Ketika ini baru
ibubapa mengeluh bukan menyalahkan dirinya tetapi salahkan anak2 dan paling
teruk menyalahkan orang lain. Sebenarnya semua ini berpunca daripada ibubapa terutama LELAKI/suami sebagai ketua keluarga yang tidak mengambil berat tentang didikan agama terhadap anak2.

Sesama kita mempebaiki taraf hidup keluarga, yang mana kurang kita tambah dan yang mana berlebihan kita agih2kan supaya semua mendapat manfaat dan keberkatan hidup.

Rasulullah saw bersabda: "Hendaklah kamu pastikan anak-anakmu belajar agama dan hendaklah kamu baguskan akhlaknya."


p/s : Setiap anak yang dilahirkan itu bersih fitrahnya. Adalah menjadi tugas ibubapa untuk mencorakkan kehidupan anak2 seterusnya sama ada untuk menjadikannya baik atau sebaliknya
.


bukan nak femes...tp takoooot!

wah-wah...tetiba je..

"Awk grng, sy tau. ok lh sory mgngu awk. tpi sy tau awk adlh org yg sy maksudkan tpi awk dh tukr no hnpn..xpelh smoga shat dn pnjg umr..walau apepn kte ttp saudra,."
>sms dr henpon cokia..


Salam...

walau berkali2 ..."awak salah orang..." dinyatakan tapi masih berterusan hingga ke pagi ni dari semalam lagi...hohohoho..

ini lah aku maksud kan 'kedatangan' yang ....salah no atau sengaja nak buat onar dalam kebahagian hidup ku...

'delete'.....ingat aku awek hang ka nak ngayat...atau ex-balak korang hahaha...
..pesal plak nak sms nie....kol je lah..kan senang...aku xde masa nk layan...habis citer.!

p/s : bukan nk femes...tapi takooott!!

.


Seolah2 kau paham...

Salam...

Dengan 'makhluk' si nyet2 ni...senang pulak nak berintarksi dalam cara mereka tersendiri,...
seolah2 dia paham akan maksud ku "jangan datang kalu tak diundang"...

Tapi dunia realiti tak sama dengan dunia blog (maya)...kedatangan adalah diperlukan setiap masa...kita sentiasa menjamu sesiapa saja yang sudi..
ada yang suka dan ada juga sebaliknya...itu tak kesah!.

Setiap kedatangan korang ku sambut dengan ucapan jutaan terima kasih...
jauh sekali di sudut hati nak menyamakan kedatangan korang dengan kehadiran makhluk nyet2 ini di laman dapurku..datangnya bermusim...(tanaman mengeluarkan buah..baru nampak batang hidung..!).

p/s: ..alhamdulillah dpt pengajaran dr program 'tanyalah uztas tv9'...musibah itu ada hikmahnya..kena redha atas apa yg berlaku!...
.