Apasal la Aku Malas Solat ...

Versi pantun....eh seloka mungkin sajak juga..haha






Apasal la aku malas solat,
Tuhan kasi aku jasad siap dengan bayang - bayang,
Bukan ke lebih beruntung daripada tiang,
Berdiri tanpa roh malam & siang...

Apasal la aku malas solat,
Kerja dah best keluarga pun dah senang,
Negara pun dah aman tidak lagi hidup berdagang,
Takkan lima minit lima waktu aku tak boleh luang.....

Apasal la aku malas solat,
Tuhan kasi otak supaya aku tak bangang,
Tuhan kasi ilmu boleh fikir susah senang,
Tuhan kasi nikmat kenapa aku tak kenang...

Apasal la aku malas solat,
Main bola aku sanggup sampai petang,
Beli tiket konsert aku sanggup beratur panjang,
Apa la aku ingat masuk syurga boleh hutang...?

Apasal la aku malas solat,
Aku kena ingat umur Kita bukannya panjang,
Pagi Kita sihat petang boleh kejang,
Nanti dalam kubur kena balun sorang - sorang....

Apasal la aku malas solat,
Siksa neraka Cuba la aku bayang,
Perjalanan akhirat memang terlalu panjang,
Janji Allah Taala akan tertunai tak siapa boleh
Halang!!!





Kempen Klik Nuffnang Ads

Satu untuk Aku... dua pon untuk aku..hahaha !


Salam ...

nak bawa anda berimajinasi (imagenation) seketika...
sebelum tu kalau ada Nuffnang Ads keluar gambar Mamil Gold kat atas header tu...silakan klik, dah klik bagi tau saya...berbalas klik , kan mudah cam tu...
(lain2 ads pon boleh jer klik kalau ada)

tiada paksaan...cuma teruja sikit sebab BE datang lagi...huhuhu.







layan jadi bebudak sat...sebab dorang ni tak penah ada rasa masalah dalam diri mereka..

yang tau ..nak seronok je...

Terima Kasih semua yang menyokong blog ini.

p/s : suka klik nuff ads kat blog lain...aku tau korang pon macam tu jugak, saja nak diam2 klik kan...ikhlas gitu. (bagi tau je boleh aku klik balas korang punya ads)


Blogwalking ada bagusnya jika kita...

..sentiasa mencari kepada kebaikkan dan meniggalkan kemungkaran.

Segala apa yang dipaparkan adalah hak individu, namun jika telah dipostkan kepada umum maka ia secara tak langsung menjadi hak umum , sebagai pembaca kita boleh menilainya.
Apa yang bagus kita ambil sebagai iktibar dan sebaliknya kita abaikan saja...




Penyebab manusia masuk ke dalam neraka adalah pada tujuh anggotanya iaitu lima pada pancainderanya ( mata, telinga, hidung, lidah dan kulit) juga syahwat dan emosi. Maka pintu-pintu neraka juga berjumlah sebanyak tujuh buah pintu. Setiap orang ahli neraka akan dicampakkan melalui pintu-pintu yang di sesuaikan dengan amalan masing-masing.


Sila baca selanjutnya di sana >>MINIMUM EKSES KE PINTU NERAKA




Tidak jujur dalam berbicara, tidak menepati janji, tidak menyampaikan amanat orang lain, zina menjadi perkara biasa, pandangan yang tidak dijaga dan tangan yang memberi dan mengambil hak yang telah dilarang dalam agama.


Semua perkara tersebut adalah apa yang telah dan akan kita hadapi dalam hidup di dunia ini...

sambil Blogwalking sambil bermuhasabah diri....

P/S : Jangan kita cemari pandangan hari ini dan seterusnya dengan perkara2 yang lagha (melalaikan)


TRAFFIK BLOG BERGANDA DENGAN AUTOHITS



Saya ingin berkongsi dengan anda....



365AutoHits.com is a FREE to use State-of-the-art Internet Marketing Portal. We have everything you need to market your Website, Blog, Affiliate page, Business Opportunity, Product or list building. Our features include a rock solid, cheat proof AutoHits system, Banner Exchange, Text ads exchange, even advanced features like Ad Tracking and more are at your disposal.

Receive Unlimited FREE Hits and Marketing. Promote your Blog, Website, business opportunity or whatever needs traffic.

365AutoHits.com is a COMPLETE Internet Marketing Portal. Everything in one place. We take the puzzle of Website Marketing away, and make it a childs play.

please clik here : 365AutoHits.com

--------------------------------------------------

p/s kita buat kita dapat...tak jadi masalah !