Ingin Ku Teruskan... masa berlalu...

"Menitis air mataku bila kenangkan peristiwa lalu bertapa payahnya mak abah kita mengajar anak2nya untuk menjadi orang2 yang berilmu...walaupun aku tidak sebaik mana kebolehan mengaji seperti mereka, tapi aku akan sedaya upaya melapangkan masa untuk mengajar anak2....." petikan dari..
>http://villakejora.blogspot.com/2010/01/mai-mengaji-ngan-atok.html


Alhamdulillah...Ramadhan dah makin dekat...selalunya lah kan sesuatu yang terbaik akan dilakukan, aku ni bukan 'hipokrit'...taulah! ..segala amalan baik akan berganda pahalanya...

di bulan puasa lah ramai orang dapat hidayah...semuanya nak buat perkara baik, kalau nak minta pertolongan ape ke ...elok sangat lah tu, senang2 je ..dapat punyalah garenti!!..ada yang berlumba2 nak buat kebaikan...syukur alhamdulillah.





Orang Melaka jangan terasa hati plak..

steady je budak ni..[google]

..gambar ni menunjukkan seorang budak baru berusia 20 bulan dari Palestin tengah duk makan cili hijau..
si Naaman Amer namanya , budak ni boleh dikatakan setiap hari makan cili..
mak abah dia cakap wat masa ni si Naaman Amer ni takda mengalami masalah kesihatan lagi...

mak aiii, makan cili dah macam makan kacang je..
cili hijau dari timur tengah tak sepedas cili hijau kita kot..





..teringat plak minggu lepas berkunjung ke Melaka...jenjalan dengan famili adik kat sana..asal tujuan nak cari dusun durian then terjumpa dengan penjual kuih muih tepi jalan...

ada jual masalodeh..pergh!! tapi kali ni...'tanjat' tengok dorang tapaw bersama dengan segenggam cili hijau...


cili hujau kita tak pedas sangat pon....[google]


"erk..agaknya dolu2 la....ang tuah makan masalodeh yang parameswaran bawa dari India tu bersama dgn cili kot......tu la passallll !!! orang Melaka terikut2...[agaknya la kot...]


..hurm..dah biasa apa nak hairankan !!

..


Wordless Wednesday #17 - Terima Kasih

Daily stats13 July
1,102
Total page views
654
Total visitors
473
First time visitors

1.68
Page views per visit
72.3%
New visitors ratio
Daily stats6 July
1,173
Total page views
657
Total visitors
472
First time visitors

1.78
Page views per visit
71.8%
New visitors ratio
Daily stats29 June

1,259
Total page views
749
Total visitors
477
First time visitors

1.68
Page views per visit
63.6%
New visitors ratio






SEHELAIBAJU BUAT MENYAPU SI AIR MATA

Assalamualaikum wbt,

...6.30am dah start hujan kat Banting ni....ni dah 8.30 cuaca masih lg kelam.. gerimis mengundang mereka dengan kesesakan lalulintas di jalan2 raya...Syukur Alhamdulillah di sini masih ok keadaanya...tak sampai 5 minit dah sampai kat ofis.

hujan rahmat di hari mulia ini mudah-mudahan mengurangkan sikit jerebu yang melanda kawasan berkenaan.....itulah rahmat sebenarnya.

...dari halaman http://mohdnaser.blogspot.com/ aku menyusuri blogger

http://madammondoq.com/ dan membaca tentang entrinya yang bertajuk


SEHELAIBAJU Buat Menyapu Air Mata..




... saya ingin mengajak kita semua berbuat kebaikkan insyaAllah, dengan menyertai program/kempen ini..Program ini bermula 1 Julai hingga 25 Ogos 2011 dan terbuka kepada sesiapa sahaja yang berminat dan bersedia untuk menyumbang. Dari sumbangan itu kita mampu salurkan kepada mereka yang sentiasa menanti dan memerlukan bantuan.

"Bagi menjayakan program ini pihak SEHELAIBAJU.COM amat berharap sumbangan dari anda walaupun hanya sehelai (sepasang baju) melayu atau baju kurung BARU untuk diagihkan kepada anak-anak yatim dan golongan kurang mampu menjelang Ramadhan dan Aidilfitri tahun ini."

Sumbangan boleh di kirim ke alamat ini:

TEAM SEHELAI BAJU BUAT MENYAPU SI AIR MATA
No. 12, Jalan Platinum 7/44 Seksyen 7,
40000 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan
(U.P: Ahmad Saabun) Tel: 016-2151192
Email: ahmadsaabun@sehelaibaju.com

sekian, salam ceria.

..