Somtam....penah makan ke?

Salam tengahari ahad...hari minggu makan2 best tak ??...emm somtam penah makan tak ni?...okeh tengok gambar ni..tengok je lah..hehehe










..huhuhu..pedas2 awuuuss...awuus ! tengah2 hari makan Somtam, bukan pe..teringin nak makan...dah lama cari selalu je terlupa nak beli, tapi pagi tadi pegi Pasar Kemboja ada jual lak kat situ...


Kalau begitu kita perbanyakkan doa?...jangan sombong !

Salam hari minggu...salam ukhuwah.


Setiap umat Islam dituntut supaya berdoa kerana doa adalah inti pati kepada segala ibadah. Orang yang enggan berdoa dianggap sebagai orang yang sombong, takbur dan bongkak.

Ketika berdoa, kita hendaklah peka kepada apa yang didoakan (dipohon), janganlah berdoa dengan mulut sahaja sedangkan hati kita lalai. Sebaliknya hadirkan hati serta hayati apa yang dipohonkan itu serta yakin bahawa Allah akan menerima doa tersebut kerana sesungguhnya Allah S.W.T tidak akan memperkenankan doa orang yang hatinya lalai dan alpa.

Supaya doa dimakbulkan, hendaklah kita mematuhi adab-adab berdoa serta memilih masa dan tempat yang sesuai kerana Allah dengan sifat-Nya yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang tidak akan mensia-siakan doa hamba-Nya selama mana apa yang diminta itu merupakan perkara-perkara yang baik. Begitu juga Allah yang sifat-Nya yang Maha Pengampun tidak akan menolak doa hambanya yang beristighfar dan berdoa memohon keampunan dari segala dosa yang telah dilakukan.

Sumber: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, MyStar online.





Segmen : Jom tambah traffikkk

tunggu apa lagi..jom blogwalking lah..




KEEP ON SMILING:)


Santai malam bersama MyFm - Dj Firol




..malam ni nak blogging dgn berlagu bersama DjMyFm ...huu tak penah2 plak aku buat cmni..selalunya masuk blog yg ada lagu pon aku malas nak continue terjah...

alahai ni bukannya ape..dj firol tu kawan lama masa skolah SMSP dulu., so ada peluang nak minta lagu..

nak tau lagu apa....haa macam kat segmen ni la lagunya Di Sana Menanti Di Sini Menunggu..

wah keeelasss gitew...

jom layan myFm.

..