Wordless Wednesday - Salah Siapa Salah ....jangan 'bendul' sangat !!

Salam, petang2 gini ...lepas hujan plak tu..boleh le cari makanan...

tak nampak  pon  'KODOK'  nyer...mana?


kenapa tak namakan ' CUCUR UDANG '...mana peginya  'BADAK'  tu?
[sumber foto dari google]



"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"


Wordless Wednesday - Burung Yang Sangat Perihatin...

.....sanggup membela 'atok' nya sehingga spesis burung ini dinamakan....







[sumber foto]


........BELATUK, burung apa ?

hehe...burung apa?.





"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"


Suatu Peringatan..

...cuti2 skul, bawa mak mertua dan makcik..otai pancing tu datang memenuhi hobi mereka..sampai tengah malam kat Pantai Morib.

Tertarik dengan papan tanda ni...bagus untuk peringatan pada semua...



P/s...pujian kepada pihak berwajib.


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"


Jangan Jadi Penakut....!

emm...semalam sempat meneman adik ipar PCL berurut kaki...katanya sakit sampai ke pinggang.

huh, muda lagi tu...tapi sayang kalau tak jaga betul2 kesihatan masa muda ni, impaknya bila dah tua sikit nanti..nak berjalan pon susah.

masa zaman sekolah dulu dia penah jatuh terseliuh semasa bermain bolasepak....tatau apa lagi masa tu nak berurut ke, dibiarkan baik cmtu jer.

dah berlalu lebih kurang 10 tahun lamanya , tetiba je dia terasa sakit balik selepas buat aktivi kayuh basikal...

ni ha pCL pon nak pesan ni, jangan takut2 nak berubat atau pegi berjumpa doktor....ade sesetengah tu yang penakut !!

doktor atau sesapa saja yang boleh mengubati sesuatu penyakit tu tak perlu ditakuti malah perlu dihampiri selalu.

jangan tunggu bila dah teruk sangat baru nak terhegeh2 nak cari doktor...lambat!,..masa sihat la nak periksa kesihatan...betul tak ?


ok, bai2.



"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"