Mesti ramai tertanya, kenapa ?

Salam santai petang-petang gini.....mungkin ada yang tertanya-tanya...apakah ini?


Ashraf MohdKenji Kobayashi



..... kenapa sekarang ni ramai yang telah menukar profil gambar mereka kepada warna coklat seperti di atas..

Sebenarnya tahanan Palestin sekarang sedang mengadakan mogok lapar paling terbesar dalam sejarah dunia. Dicatatkan mogok lapar selama 76 hari tanpa makan dan minum bagi menentang kekejaman Israel. Antara tuntutan mereka adalah hak asasi sebagai tawanan perang, pendidikan dan lain-lain seperti yang diishtiharkan oleh undang-undang antara bangsa.

Dengan hanya menukar gambar profil, ini dapat membantu tahanan palestin untuk menuntut hak mereka kepada kerajaan Israel. >sumber

PCL; sekadar ingin tahu sejak pagi tadi lagi..dan sekarang dah tahu...eh lambat lah !






Wowww Harga Emas Jatuh ...!!

Assalammualaikum dan salam sejahtera ...

Bertemu kembali dengan semua rakan-rakan pembaca yang budiman pada hari ini ...




Wowww !!.... Harga emas semasa jatuh pada paras terendah bagi tahun 2012 ini ...

Anda perlu merebut peluang untuk memiliki simpanan logam bernilai ini untuk meraih keuntungan pada jangkamasa sederhana dan jangkamasa panjang ...

Strategi boleh didapati dipembacaan seterusnya (sila klik di sini) 








 


Anak Penting Buat Kita...tetapi mereka bukan barang rebutan.

Salam untuk semua..

Setiap orang akan merasa bahagia apabila dikurniakan anak. Namun disebalik kebahagiaan ini tersimpan tanggungjawab yang amat berat yang harus dipikul. Anak amat bererti pada ibubapa, antaranya:

 1. Anak sebagai rahmat Allah SWT
 2. Anak sebagai amanat Allah SWT
 3. Anak sebagai harta yang tergadai
 4. Anak sebagai penguji keimanan
 5. Anak sebagai alat untuk beramal
 6. Anak sebagai saham di akhirat
 7. Anak sebagai sumber kebahagiaan
 8. Anak sebagai tempat bergantung di hari tua
 9. Anak sebagai penyambung cita-cita
 10. Anak sebagai makhluk yang harus diberi pendidikan

Cara memberi kasih sayang dan tumpuan berbeza antara ibu dan bapa dan antara anak-anak. Ini kerana setiap anak adalah berbeza dan tidak mungkin serupa tingkalh laku, baik dari segi fizikal mahupun emosi, walaupun mereka adalah kembar seiras...perbezaanya tetap ada.

Anak-anak juga mempunyai hubungan berbeza dengan ibu bapa. Umumnya, anak perempuan lebih manja dengan ayah dan anak lelaki dengan ibu. Kebanyakan anak sememangnya lebih rapat dengan ibu kerana fitrah ibu adalah orang paling rapat dengan anak.

Sebab itu dalam banyak hal, jika anak dimarahi atau dipukul orang lain, ibu akan lebih beremosi.

Anak juga pada kebiasaannya mendapat ketenangan berbincang dengan ibu kerana sifat dan fitrah ibu. Namun tidak dinafikan ada juga yang berlaku sebaliknya.

Dalam sebuah rumah tangga yang aman damai dan bahagia, anak akan membesar dalam keadaan teratur dan beradab. Mereka terpelihara daripada segala kesukaran dan emosi yang boleh memudaratkan. Namun tidak semua bernasib baik.







Hanis Umairah : Nak Sugar Glider ....?

Salam untuk semua...

Santai petang ...teringat 2, 3 hari lepas Umairah asyik bertanya kepada mamadiana , bila nak belikan pet baru untuk dia..

..binatang yang dulu dah didermakan dengan rela hati pada orang lain...dengan alasan tertentu dan bersyarat.

Syaratnya kena tukar binatang yang lebih cantik dah boleh dibelai-belai di tapak tangan.

..sekarang ni dah pandai survey sendiri kat mudahdotmy..

bukan calang calang binatang yang dimintanya...

"...mama yang nih cantik !..xxx ringgit lebih ja..boleh kan ?"
Rm200..
Rm200..

...bela kucing memang tak dibenarkan dalam rumah nie sebab akak (Nurhusnina) alah dengan bulu-bulu kucing.., guinea or argus..lagi la tak boleh.!...hamster yang dulu tu dah letgo..

Siapa ada nak jual/rekemen  Sugar Glider harga kawan2..pm fb saya.

PCL ;...kena bagi abah dia minat sama... baru bole bela natang2 nih !!