Santai Pagi : Sarapan lemak lemak!




Salam ...

semoga sarapan anda pagi ini memeuaskan hati, Syukur kepada Nya.

Pagi ni, ...Nasi lemak sambal petai ikan bilis....petai sikit je kasi aroma, ikan bilis beratus ekor..emmm dap dap nyerrr! !!, dah lama teringin makan macam ni..
biasanya kalau beli tak puas makan...kat rumah , masak sendiri boleh tambah kaw-kaw sambalnya...

tambah sedap lagi dengan kehadiran maktok kepada  bebudak nih...MIL saya lah tu, mak selalu mintak buatkan nasi lemak yang betul2 lemak, ...cukup cukup lemak  baru ada umphhh katanya...sesekali tak pa makan cmnih...hehe.

sementara tunggu nasi masak dan menanti kedatangan abang ipar...otw dari airport, layan blog jap ea..korang sarap apa, ...pcl kalau macam ni gayanya ..merangkap makan tengahari la..


Published with Blogger-droid v2.0.6


Top 3 NTB2 : PCL tersingkir jua akhirnya..

Assalamualaikum... ...sedih juga dengan keputusan ini, namun adat pertandingan harus diperakui dan keputusannya tidak memihak kepada pcl. Saya tersingkir di episod 15 dan penentuan untuk juara musim ini adalah pada episod 16 (final) minggu hadapan.


3 peserta yang kekal PCL. Allyah Syahirah dan Incik Hasmi. Ketiga tiga mereka mempunyai gaya penyampaian entri dalam blog yang berbeza beza. Ketiga tiganya layak berada di kedudukan TOP 3 sekarang ni
Apa pon saya bangga dengan kegigihan PENGANJUR  dan para peserta yang terlibat untuk musim ini, kalau korang nak baca komen tentang PCL , sila klik link penganjur.


Terima kasih pembaca sekalian , kerana anda memberikan sokongan setiap entri berkenaan NTB2 selama ini.


pcl : kena perluaskan promosi lagi berkenaan pertandingan/permainan seumpama ini di masa-masa hadapan.





Biar belajar Jawi Berkali2..

سالام.. كيتا باچ اينتر دالم ۏرس جاوي ڤولق كاليي ايني .. سسكالي بولهكن ، اڤا سالهڽ ..ونتوق ممرتابتكن توليسن جاو...لام-لاما تيڠڬل ننت كتيڠڬالن تروس...


ساي راس ككوق بيلا لام تيدق ممباچا دالم توليسن جاوي، اڤاته لاڬي منولسڽ ... دولو ماس سكوله \عرب...ڤنداي لاا جوڬق منوليس توليسن خكت..سيڤ داڤت كڤوجين لاڬي تاو...(تريڠت ماس لمڤاو).
جوم باچ اينتر توليسن جاو..

Biar belajar Jawi Berkali2..Jangan Masuk Jawi 2 kali..





Angkasawati Negara?







...tengok lah background view. ...nampak tak rocket? ...tunggu anak2 angkasa ni besar baru boleh berlepas ke 'angkasaraya'..

...salah seorang dari kanak2 yang lahir di sini ialah Afni Zhulaika..


Published with Blogger-droid v2.0.6