Semangat : Hari Usahawan Sekolah




Published with Blogger-droid v2.0.9


... makan pun semangat !! tapi badan dia tetap mentain buat mamadiana jeles habis dengan anak bongsu dia nih...hehe. (ekceli.. kakak dia pun sama..slim jugak!)

hari ni Umairah, sekolah dia ada buat Hari Usahawan Sekolah...sibuk je planning nak jual jual...dia nak yang simple2 je...senang nak kira katanya, kalau boleh nak jual barang yang harga seringgit ...takda sen..sen..

saya hantar dia pagi ni ...jalan dengan bahu senget sebelah , kesian plak budak tu tapi ...semangat kegigihan nak berniaga tu buat kami kagum dengan sikapnya...

saja taknak tolong hantarkan air minuman kotak ke kelasnya...biar dia merasa dan berpuas hati dengan daya usahanya sendiri...



kami tunggu bagaimana hasil usahanya nanti...






Kena bayar jugak !


Published with Blogger-droid v2.0.9


"...emm ..boleh rupanya bayar parkir  melalui pos ."

kisahnya macam nih...saya  bukan lah lupa bayar...atau taknak bayar parkir !...,

.. sebaik je turun  dari Bukit Bendera masa tu  agak lewat dah..lebih kurang jam 6.30pm (24/oct)

cari punya cari si penjaga parkir (tiket) ..tak jumpa2 sampai lah ke malam...(mengular agaknya..non muslim!).

dah tensen menunggu ...lepas maghrib terus kami beredar dari situ , balik KL baru fikir huh !!


so, pagi ni saya call orang MPPP bahagian pertanyaan..katanya boleh bayar sebanyak caj melalui pos (kiriman wang)..

kalau tak, nak saja  saya biarkan sampai kena saman Rm30 maksimum...

pcl ; tiga puluh henggit pon duit tu...sayanggg tau !!, "setiap aksi ada reaksi"  ...kena usaha dan ada kemahuan nak selesaikan hutang, jangan tunggu surat mahkamah baru nak bertindak.


Hormon?


...sapu diperut dan kawasan lemak memang berkesan! !!
. Tadi terbunyikan hon kerta..bunyi kuat dan panjang hanya disebabakan pemandu kereta lain yang berkedudukan dalam parkir keluar secara melulu tanpa melihat kedatangan kami dilaluan jalan.
Insaf sekejap...(astaghfirullah..) mesti dia menyumpah2 kat saya...
Sebelum ni saya adalah pemandu yang malas membunyikan hon..
Hari ni,  pantang orang silap sikit kena hon..
"terlebih panas" ..agaknya
Banyak makan daging korban?
Hormon korang bagaimana pulak?
Published with Blogger-droid v2.0.9


Seri muka..


...
...malam ni ada pasar malam di Sungai Lalang, Bedong.... 
Ada kuih seri muka aka pulut sekaya kata orang sini..
Pulut Sekaya! ? Hermmm..bagi yg tak bergigi pon boleh makan..lembut gitew..haha berseri2 muka..

Published with Blogger-droid v2.0.9