Santai Pagi..

..alangkah damai rasa pagi nyaman sauasan.. menghulur joran di suatu ketika di mana manusia masih ramai yang lena berbanding ikan-ikan di kolam sedang menangkap-nangkap kocak air.

Bertapalah cerianya..mereka tiada istilah 'blues' dalam kehidupan..hari hari mereka dilalui sama sahaja..

#lokasi : kawasan larangan.



Plating Food : Laksa Goreng



Plating Food : Laksa Goreng by PCL

okay..  lewat malam publish entri makanan tak lah loghat sangat kan..., ni dia Laksa Goreng setiap kali bulan puasa mesti ada...mesti kena buat sekali dalam sebulan Ramadhan.., dalam rumah aku ni dah tak jamah nasi berlauk masa berbuka puasa... ini bukan suatu yang pelik tapi aku percaya ramai juga yang sama ; tak suka makan nasi ketika berbuka ..*konon bajet diet haha ! :))

Laksa di gambar ni bukan menu siang tadi ye; semalam pun bukan tapi belum buat lagi...menu akan datang lah nanti cuma aku nak korang juga cuba buat resipi sama bila ada masa terluang nanti...mudah sangat ! mana lah tau nak cuba yang lain dari biasa...

aku cakap mudah sebab ...aku sendiri boleh sediakan; masak untuk famili aku makan...lelaki boleh masak ; korang wanita mesti lagi boleh..kan!

Resipi Laksa Goreng  (resipi mama'D)

  • 1. Tumis bawang putih, bawang merah .
  • 2. Masukkan udang @ daging @ ayam...mengikut kesukaan anda.
  • 3. Masukan laksa (rebus dengan air sampai mendidih dulu, jangan terlalu lembik, toskan dan basuh supaya tak melekit), kicap , tiram, lada hitam, cuka, serbuk perasa, garam dan..
  • 4. Masukkan  tauge, kucai dan kobis.
  • 5. Kacau sama rata dan pastikan jangan terlalu lama di atas dapur...
  • Siap  untung di hidangkan !

aku suka bila diletak laksa dalam pinggan, taburkan daun bawang , bawang goreng dan cili potong...

perghh !..plating gambar atas tu memang buat aku puas hati...sebab tak comot macam selalu..huuuu !






Promosi Pelancongan 2014 : PADANG BESAR/PENANG TRIP 3H2M


Padang Besar / Penang 
Pakej 3h 2m  (29/08/2014 -01/09/2014)
Gambar ; google.com


Place to visit :
Perlis @ 1 day tour
*Padang besar

Penang @ 1 day tour
*Penang Art Street
*Rumah P.Ramlee
*Penang Hill
*Fort Cornwillis
* War Museum
* Museum 3D
* Batu Ferringhi

Package :

*Bas Persiaran
* Hotel 2 night at penang

Price : Rm 320 (Adult)
Rm 240 (child 4-12y)

Berminat sila hubungi/wassap : Nazlee @ PCL : 0174009726

**all expenses for ticket entry, breakfast, lunch,dinner under own account**






Program Jalinan Ramadhan 1435H - Anjuran Kelab Kebajikan Nur Insaniah Selangor.



Salam Ramadhan yang mulia kepada pembaca budiman sekalian..

Seperti yang tertera pada banner di atas ; Jalinan Ramadhan 1435H  memerlukan Dana / Sumbangan ikhlas dari tuan/puan yang baik hati..

Pengumpulkan Dana tersebut adalah untuk mereka yang memerlukan di luar sana.in shaa Allah , Semoga jasa baik tuan/puan semua mendapat Rahmat dari Ilahi.

Berikut disertakan maklumat program ;


Maklumat Program.

Program Jalinan Ramadhan
Anjuran Kelab Kebajikan Nur Insaniah Selangor (no pendaftaran:PPM-014-10-13012014)

Tarikh  dan Tempat :
20 Julai 2014 / 22 Ramadhan 1435H
Sekitar Kuala Langat, Selangor

Matlamat :
Mengedarkan pek barangan dapur kepada golongan yang memerlukan pada bulan Ramadhan yang mulia ini.

Objektif :
Membantu meringankan beban keluarga serta mewujudkan masyarakat prihatin dan memperkukuhkan jalinan ikatan silaturrahim sesama kita.

Golongan sasaran :
300 keluarga Mualaf (orang asli),Asnaf , Fakir miskin dan ibu-ibu Tunggal yang mempunyai anak yatim.

Kos Program :
Sasaran untuk menyediakan 300 pek barangan dapur seperti beras,minyak masak,gula,tepung gandum,kurma dan lain-lain.
Nilai 1 pek RM200

Jumlah Dana yang diperlukan :
Dana yang diperlukan adalah RM60,000 (300 X RM200)

Sasaran Sumbangan :
RM200 seorang - terpulang pada keikhlasan anda.

Cara Sumbangan :
Boleh disalurkan melalui

Cimb Kelab Kebajikan Nur Insaniah Selangor
* 86 0193243 8

Maybank Saiful Anuar Amri (Akuan khas Admin Program JR)
* 1641 8240 4340

Penting - Apabila sumbangan telah di bank-in

Sila emailkan nama anda,nama bank,Tarikh dan masa bank-in,jumlah sumbangan ke kelabnurinsaniah@gmail.com
contoh : Ahmad,cimb,15/5/2014 11.00 am,RM200
Untuk sms/whatsapp sila hantar ke no ini 018-2711362

Info lanjut di
FB - https://www.facebook.com/kelabnurinsaniah
blog - http://www.nurinsaniah.com

Pegawai Bertugas :
Mohd Hasrul 0111-6269252, Zamri 019-2745034, Jamian 012-2676091

Segala sumbangan dari pihak tuan/puan kami dahului dengan ucapan terima kasih.

Sekian, terima kasih.

‘Berkongsi Membawa Berkat’

Yang benar,
Mohd Hasrul Bin Abdul Hamid
Pengarah Program Jalinan Ramadan
Kelab Kebajikan Nur Insaniah Selangor(PPM-014-10-13012014)
Unit 3-4-2,Blok 3,Diamond Square Commercial Center,
Jalan 3/50,Tmn P Ramlee,
53000 Gombak Kuala Lumpur
Tel : 03-4023 3830 Fax : 03-4023 3841
Email :kelabnurinsaniah@gmail.com
Website: http://www.nurinsaniah.com/
Like Fan page : https://www.facebook.com/kelabnurinsaniah


p/s.. semoga ada di antara kita ini ada kalangan insan yang berhati mulia untuk menyumbang dana.